BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, June 05, 2011

hati hanya kau yang mengerti

Aku mula mengenali cinta pada usiaku 16 tahun...
Aku mula menyimpan perasaan terhadap dia...
Aku hanya perempuan biasa yang tidak memiliki apa2 keistimewaan..
Aku hanya diri aku...
Tapi perasaan yang aku pendam rupanya didengari oleh Nya...
Sebab aku tidak pernah sesekali mengimpikan nya...
Bagi aku mungkin aku bukan untuknya...
Aku hanya diriku...
Aku cuba menjadi diri ku di saat aku di samping nya...
Ternyata hubungan pertama ku bersama nya membuat kan aku menjadi orang lain...
Tak ku sangka begitu sekali impak nya...
Tak ku sangka aku berubah hanya untuk cinta ku pada nya...

Aku menjadi seorang yang pemalu, seorang yang sopan dalam kata2, seorang yang bukan aku,
Kenapa aku begitu?
Mungkin aku merasa rendah diri kepada diri ku...
Aku hanya perempuan biasa di sekolah ku...
Pada hal dia lelaki yang digilai perempuan di sekolah ku...

Soalan pertama aku kepada diri ku...
Layak kah aku untuk diri nya...
Kerana aku tak akan memenangi hati nya jikalau dari segi rupa paras ku...
Aku hanya ada aku...

Tetapi kuasa Nya tiada siapa dapat tandingi...
Ternyata diri nya mendambakan diriku...
Aku yang hanya punya hati dan perasaan yang tulus mencintai nya...
Hanya itu yang mampu aku berikan pada nya...

Kerna aku hanya perempuan biasa...
Aku cuba jadi yang terbaik dalam hidup nya...
Tetapi apa kan daya aku tak mampu menahan hati ku dari mencemburui diri nya...
Dirinya yang digilai oleh perempuan lain...

Tetapi sekali lagi atas kuasa Nya...
Walau aku tiada rupa paras yang menawan, Tuhan cukup mengerti perasaan ku ini...
Rasa cemburu ku itu diganti dengan rasa cemburu nya terhadap sikap ku yang mudah mesra dengan sesiapa sahaja...
Kerna aku adalah aku...

Tetapi aku lah punca perpisahan itu terjadi...
Aku la penyebab utama percintaan pertama ku kecundang di tengah jalan...
Kerna sikap rendah diri ku, kerna sikap cemburu ku, kerna sikap tidak mempercayai nya,
Hubungan itu berakhir akhirnya....

Di kala perpisahan itu terjadi aku mengalirkan air mata ku demi seorang lelaki...
Walau selama ini aku mempunyai ramai Kawan Lelaki or perhubungan dengan lelaki tetapi semua itu hanya cinta monyet ku semata...

Adakah dia bukan untuk ku atau aku bukan dijodohkan untuk nya...

Dari : aku yang bernama perempuan

0 Comments:

Post a Comment