BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 15, 2012

macam nak cerita tapi da lapuk hehe

Assalamualaikum
ok pebenda nya la Miss Nadia nak cerita ek
ok apa yang aku nak cerita ialah
aku dah pun dapat kerja baru haha

actually da lama da
even boss lama aku tu tak bagi aku berhenti suruh aku fikir lagi haha
tapi aku tetap tak nak fikir
memang la gaji dia murah tapi cost dia lebih berpatutan
maklum la aku kan background account even account aku selalu corrupt haha
tapi aku tetap amek kira ok

sebab aku letih la nak keluar rumah awal2 pagi then balik kerja jalan jammed
serius penat
so aku memang nak cari kerja yang dekat dengan rumah
tapi aku gembira sebab aku dapat kerja setaraf dengan education aku

Accounts Executive
ok even AE pun aku punya gaji tak la hebat but sebagai pengajaran kepada orang lain better korang accept je sebab gaji tu adalah masa kita belum confirm lagi

so dari korang menganggur better korang ada keje kan
betul tak

so aku suka kerja aku yang baru memang berkait dengan apa aku belajar so aku boleh praktik apa aku belajar
even gaji aku tak setanding orang lain
aku memang jenis suka mula dari bawah

aku ada pengalaman bekerja as Accounts Clerk since aku 17years old
aku pernah jadi Accounts Assistant lepas aku graduate

so sekarang doa aku da dimakbulkan aku dapat position Accounts Executive less than a year
so korang pun boleh gak
janji kita da usaha & kita berdoa
benda tu kena seiring

kadang2 aku rasa aku memang dijadikan seorang yang suka kerja sebab kalau korang nak tahu satu rahsia kan
sepanjang aku hidup time cuti apa pun aku akan kerja

cth lepas abes exam PMR aku kerja kat kedai bakery dapat la 300 lebih haha
dan aku beli hp time tu dgn duit tu hp butterfly hahaha yang nokia tu huhu

pas tu lepas SPM aku dapat kerja Accounts Clerk kat GIANT
ni disebab kan mak aku hihi
mak aku kerja kat GIANT so boss mak aku nak cari orang sementara ganti pekerja dia yang akan cuti maternity leave
so aku kira bertuah la haha
sebab aku dapat kerja yang gempak la
gaji aku mse ni basic 750 or 800 kot
tapi ada OT so aku dapat dalam 1000 lebih macam tu la
korang tahu apa jadi dengan duit tu haha lebur aku kerjakan haha

aku memang pemboros yang tegar ok
even aku belajar accounts aku tak pernah terapkan pun kat dalam diri haha
tak tahu la apesal

then masa cuti sem pun aku kerja macam wat kontrak keje kat kedai buku haha
setiap kali cuti sem aku menempek kerja kat situ
hahaha
boss aku suka kot dengan cara aku kerja haha
aku kan peramah haha

so korang semua boleh je cari kerja yang setaraf if ada usaha

lagi satu kita tak payah nak kerja kat co yang besar
cth sime darby petronas

bagi aku biar aku mula dari bawah
sebab aku akan belajar banyak benda
if aku start dengan co besar but knowledge aku zero tak guna gak kan
sebab co besar dia harapkan ko INDEPENDENT
so korang renung2kan la bebelan aku yang super power ni ek hihi

adios hehe :)

0 Comments:

Post a Comment